Rengaspalvelut

shinomontaj

Otkrytye_sistemy._SUBD_2_(1841)

mira_shinomontazh_81ad

shinomontazh_2_1

 

 

 

 

 
Renkaiden vaihto käy helpoiten rengasliikkeessä
Renkaiden vaihto käy helpoiten rengasliikkeessä, koska meiltä löytyy kunnon välineet renkaiden vaihtoon
Hoida renkaiden vaihto helposti Car Clinicilla.
Kiristämme pultit oikeaan momenttiin ja tarkastamme rengaspaineet. Halutessasi voit myös jättää renkaasi meille säilytykseen, jolloin ne eivät vie varastostasi tai autotallistasi tilaa.

Renkaiden vaihdon hinta on :
25€ henkilöauton rengassarja (norm.hinta 30€)
30€ pakettiauton rengassarja (neljä rengasta)(norm.hinta 35€)

Renkaiden vaihto pitää sisällään:
– Renkaiden vaihto
– Ilmanpaineiden tarkistus ja tarvittaessa säätö
– Urasyvyyksien tarkistaminen
– Venttiilien ja vanteiden kunnon tarkistaminen

Tarjous on voimassa koko sesonki!

 

Autokorjaamo Car Clinic tarjoaa – RENGASHOTELLI:

Rengashotellimme on tarkoitettu renkaiden kausisäilytykseen.
Rengashotellin ansiosta puolivuosittainen renkaiden vaihto hoituu entistä helpommin, koska sinun ei tarvitse raahata renkaita mukanasi kotiin.

Rengashotellin hinta on vain 55€ kausisäilytys (6 kk.)
Hinta sisältää renkaiden vaihdon ja niiden täyshuollon.

Renkaiden kausisäilytys    01.04.2021-31.10.2021 – 55€

– Sisältää kausisäilytyksen (rengashotellin) ajalle 01.04.2021-31.10.2021
– Sisältää renkaanvaihto alta-alle 4 kpl. (norm.hinta – 30€)
– Renkaiden pesu

button (1)

 

Tasapainotus – 40€ / sarja 4 kpl.

Renkaiden käsinpesu –  20 € 

Venttiilin vaihto – 25 € / kpl 

Renkaan paikkaus – 20 € / kpl

Renkaanvaihtotyö irtovanteet HENKILÖAUTOON  (peltivanteet) sis.tasapainotuksen.

13″ – 14″     70 €   sis. alv (4 kpl.)
15″ – 16″     75 €   sis. alv (4 kpl.)
17″ – 18″     80 €   sis. alv (4 kpl.)

Renkaanvaihtotyö irtovanteet HENKILÖAUTOON  (aluvanteet) sis.tasapainotuksen.

13″ – 14″    75 €    sis. alv (4 kpl.)
15″ – 16″    80 €    sis. alv (4 kpl.)
17″ – 18″    85 €    sis. alv (4 kpl.)
19″ – 20″    95 €    sis. alv (4 kpl.)
21″ – 22″    105 €    sis. alv (4 kpl.)

sis.Renkaan irrotus, vannetyö, tasapainotus ja kiinnitys
***************************************************************************************************************

 PAKETTIAUTO renkaanvaihtotyö  

15″  – 18″    90€  sis. alv / sarja ( 4 kpl.) – peltivanteet

   * vaihto vanteille, tasapainotus, asennustyö
15″  – 18″    95€  sis. alv / sarja ( 4 kpl.) – aluvanteet

   * vaihto vanteille, tasapainotus, asennustyö

 

MAASTOAUTO renkaanvaihtotyö 

15″ – 18″   95 € sis. alv / sarja (4 kpl)

   * vaihto vanteille, tasapainotus, asennustyö

**************************************************************************************************************

Reikaiden paikannus ja reuna.

Reikannuksen hinta rippuu reiän/vuorion koosta

**************************************************************************************************************
HUOMIO !
Kesärenkaat
Auton kesärenkaiden kulutuspinnan pääurien syvyyden tulee olla vähintään 1,6 millimetriä.

Renkaiden sivuun on merkitty ”TWI”-merkintä niihin kohtiin, joissa kulutuspinnan uran pohjalla on ns. kulumisvaroitin. Kun kulutuspinta on kulunut kulumisvaroittimen tasalle, on rengas loppuun kulunut, eikä täytä enää lain mukaista 1,6 mm:n vaatimusta. Jo sitä ennen renkaat ovat menettäneet huomattavasti pito-ominaisuuksistaan, ja etenkin sateella vesiliirtovaara kasvaa.

Kesärenkaissa on uutena tyypillisesti noin 8 mm kulutuspintaa. Kun siitä on runsas puolet kulunut, ovat renkaiden sadekelin ominaisuudet heikenneet sateella ja se voi muodostua riskitekijäksi.

Nastattomia talvirenkaita on sallittua käyttää myös silloin, kun nastallisten talvirenkaiden sallittu käyttöaika on jo ohi tai ei ole vielä alkanut. Kuluneiden kitkarenkaiden ajo-ominaisuudet erityisesti märällä kelillä ovat usein verraten huonot, eikä niitä ole suunniteltu kesäolosuhteisiin.

Kuluneet renkaat lisäävät vesiliirron vaaraa
Renkaiden suorituskyky märällä, lumisella tai jäisellä tienpinnalla heikkenee jo selvästi ennen kuin lain vähimmäisvaatimus, kesärenkailla 1,6 mm ja talvirenkailla 3,0 mm, on saavutettu. Varsinkin sateella tien kulumisuriin kertyvä vesi tai sulavan tai suolatun lumen muodostama loska ovat haasteita renkaiden kyvylle säilyttää pidon edellyttämä tartunta tien pintaan.

Vesi- tai loskaliirto tarkoittaa sitä, että rengas ei kykene riittävän nopeasti syrjäyttämään tienpinnalla olevaa vesi- tai loskakerrosta. Vesiliirrossa rengas ikään kuin nousee vesipatjan päälle, ja vesi toimii kuin voiteluaineena renkaan ja tienpinnan välillä. Silloin renkaan ja tienpinnan välinen tartunta häviää kokonaan, eikä rengas enää välitä ohjaus- tai jarrutusvoimaa suunnan tai nopeuden muuttamiseksi. Vesiliirtotilanteessa pienikin samanaikainen sivuttaisvoima voi myös aiheuttaa auton joutumisen sivuluisuun.

Jos tunnet auton etupyörien nousevan vesiliirtoon, pidä ohjauspyörä suorassa ja nosta jalka kaasulta. Ohjauspyörän liika kääntäminen vesiliirron aikana saattaa pidon palatessa aiheuttaa auton rajun ja äkillisen suunnanmuutoksen. Pysy rauhallisena ja vältä harkitsemattomia äkillisiä ohjausliikkeitä. Pidä ajonopeutesi alhaisempana, että et joudu uudestaan vesiliirtotilanteeseen.

Vesi- tai loskaliirron syntyyn vaikuttaa ratkaisevasti ajonopeus, mutta myös renkaat, niiden malli, leveys ja kuluneisuus. Nopeuden alentaminen on varmin keino välttää vesiliirtoon joutuminen. Vesiliirron välttämiseksi huonokuntoisilla renkailla pitäisi ajaa 20-30 km/h hitaammin kuin hyvillä renkailla. Vältä myös tien kulumisurissa ajamista, sillä vesi kertyy eniten juuri uriin. Kuluneilla renkailla märällä, lumisella tai jäisellä tiellä huono pito myös pidentää merkittävästi jarrutusmatkoja ja vaikeuttaa ajoneuvon hallitsemista kaarreajossa.

Auton ajokäyttäytyminen on parhaimmillaan, kun kaikissa renkaissa on suunnilleen samanlainen pitävyys. Jotta auton renkaat kuluisivat tasaisesti ja säilyisivät suunnilleen saman pitoisina, voi niiden paikkaa pyörien vaihdon yhteydessä vaihtaa edestä taakse ja päinvastoin. Jos pyöriä vaihdettaessa kuitenkin havaitaan, että renkaat ovat päässeet kulumaan selvästi erilaisiksi, mutta ovat vielä kelvolliset käyttöön, on ohjeena asentaa paremmat renkaat taka-akselille. Parempi pito takana vähentää riskiä auton joutumisesta sivuluisuun ja mahdollinen törmäys on turvallisempaa ottaa vastaan edestäpäin, kuin sivusuunnasta. Pyörimissuuntaa ei kuitenkaan saa muuttaa, sillä renkaat on yleensä suunniteltu pyörimissuunnan mukaisesti. Tämän osoituksena renkaan sivussa on pyörimissuuntaa osoittava nuolikuvio. Esimerkiksi silloin, jos etu- ja takapyörien sijaintia vaihdetaan, auton oikealla ja vasemmalla puolella olevat pyörät säilyttävät puolensa. Jos renkaat ovat kuluneet enemmän sisä- tai ulkosyrjältä, tai urat ovat hammastuneet, on auton aurauskulmissa todennäköisesti säädön tarvetta. Autolle on silloin tehtävä nelipyöräsuuntaus asiantuntevassa huoltoliikkeessä.

LIKINNETURVA